Osoby wykonujące pracę biurową często borykają się z banalnym, choć bardzo uciążliwym problemem – chaosem panującym na biurku! Miejsce pracy powinno być jak najlepiej dostosowane do naszych potrzeb i obowiązków, a bałagan z pewnością nie sprzyja produktywności i kreatywnemu myśleniu. Dlatego podpowiadamy, jak utrzymać porządek na swoim stanowisku pracy.
Liczba zbędnych przedmiotów na naszym biurku może być przytłaczająca, dlatego do porządkowania warto podejść sposobem znanym jako metoda 5S. Jest ona z powodzeniem stosowana w wielu japońskich przedsiębiorstwach znanych ze swojego rygorystycznego podejścia do porządku i zarządzania jakością. O co w niej chodzi?
Innym pomysłem na sprzątanie biurka jest zebranie wszystkich rzeczy w jednym miejscu (dzięki temu będziemy mieć pewność, że przejrzymy wszystko, co znajduje się aktualnie na biurku) i podzielenie ich na 3 grupy:
Kiedy już uda nam się posprzątać nasze stanowisko pracy, warto skupić się nad jego prawidłową organizacją. Pozwoli nam ona w przyszłości uniknąć nieprzyjemnego rozgardiaszu. Dobra wiadomość jest taka, że możemy w tym celu wykorzystać powszechnie dostępne kartonowe opakowania!
Mogą łatwo stać się organizerami. Te wielkości pudełka po butach możemy rozdzielić w środku dodatkowymi kartonowymi ściankami i posegregować w nich dokumenty, teczki i notesy. Te mniejsze możemy przerobić na podstawkę pod wizytówki czy karteczki do notowania. A jeśli lubimy personalizację, możemy stworzyć unikatowy pojemnik na długopisy. Wystarczy, że sklejone kawałki tektury okleimy kolorowym papierem, pomalujemy na ulubiony kolor albo ozdobimy wstążkami i innymi akcesoriami kupionymi np. w pasmanterii czy sklepie dla plastyków.
Pamiętajmy, aby zostawić na biurku jedynie to, co niezbędne – ograniczona liczba przedmiotów znacznie ułatwi nam trzymanie ich w ryzach. Systematyczne porządki to jedyna sprawdzona metoda późniejszej pracy w komfortowych warunkach.
Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .
Grafiki: pexels.com