porządek na biurku

Osoby wykonujące pracę biurową często borykają się z banalnym, choć bardzo uciążliwym problemem – chaosem panującym na biurku! Miejsce pracy powinno być jak najlepiej dostosowane do naszych potrzeb i obowiązków, a bałagan z pewnością nie sprzyja produktywności i kreatywnemu myśleniu. Dlatego podpowiadamy, jak utrzymać porządek na swoim stanowisku pracy.

Metoda 5S

Liczba zbędnych przedmiotów na naszym biurku może być przytłaczająca, dlatego do porządkowania warto podejść sposobem znanym jako metoda 5S. Jest ona z powodzeniem stosowana w wielu japońskich przedsiębiorstwach znanych ze swojego rygorystycznego podejścia do porządku i zarządzania jakością. O co w niej chodzi?

  1. Selekcja – na biurku powinniśmy zostawić tylko to, co absolutnie niezbędne. Resztę rzeczy schowajmy do kartonu, szafki czy na półkę
  2. Systematyka – każda rzecz powinna mieć przyporządkowane stałe miejsce – dzięki temu łatwiej odnajdziemy to, co akurat będzie niezbędne
  3. Sprzątanie – porządek na biurku musi być utrzymywany na co dzień, dlatego warto stworzyć harmonogram porządków, aby nie dopuścić do sytuacji, w której znów nie będziemy w stanie znaleźć interesującej nas rzeczy
  4. Standaryzacja – powinniśmy ustalić zasady rządzące naszym stanowiskiem pracy (np. podzielić biurko na strefy, w których znajdą się określone przedmioty)
  5. Samodyscyplina – najważniejszy krok, dzięki któremu powinniśmy raz na zawsze uniknąć chaosu na biurku. Ustalone przez nas zasady musimy jednak systematycznie wdrażać i udoskonalać

Metoda 3 grup

Innym pomysłem na sprzątanie biurka jest zebranie wszystkich rzeczy w jednym miejscu (dzięki temu będziemy mieć pewność, że przejrzymy wszystko, co znajduje się aktualnie na biurku) i podzielenie ich na 3 grupy:

  1. Rzeczy niezbędne – wszystkie przedmioty i akcesoria, które musimy mieć każdego dnia pod ręką
  2. Rzeczy niezbędne, ale nie na biurku – jeśli na naszym biurku znajduje się np. Krem do rąk, klucze czy biżuteria, jak najszybciej znajdźmy dla nich bardziej odpowiednie miejsce. Często zdarza się również tak, że na biurko trzymamy notesy, książki lub dokumenty, z których nie korzystamy na co dzień – wtedy warto schować je do kartonowego pudełka, dzięki czemu nie zakurzą się i będą bezpieczne
  3. Rzeczy do wyrzucenia – wypisane długopisy i markery, stare dokumenty czy zapomniane notatki powinny jak najszybciej znaleźć się w koszu na śmieci

Organizacja biurka – wykorzystaj opakowania z kartonu

Kiedy już uda nam się posprzątać nasze stanowisko pracy, warto skupić się nad jego prawidłową organizacją. Pozwoli nam ona w przyszłości uniknąć nieprzyjemnego rozgardiaszu. Dobra wiadomość jest taka, że możemy w tym celu wykorzystać powszechnie dostępne kartonowe opakowania!

Mogą łatwo stać się organizerami. Te wielkości pudełka po butach możemy rozdzielić w środku dodatkowymi kartonowymi ściankami i posegregować w nich dokumenty, teczki i notesy. Te mniejsze możemy przerobić na podstawkę pod wizytówki czy karteczki do notowania. A jeśli lubimy personalizację, możemy stworzyć unikatowy pojemnik na długopisy. Wystarczy, że sklejone kawałki tektury okleimy kolorowym papierem, pomalujemy na ulubiony kolor albo ozdobimy wstążkami i innymi akcesoriami kupionymi np. w pasmanterii czy sklepie dla plastyków.

Pamiętajmy, aby zostawić na biurku jedynie to, co niezbędne – ograniczona liczba przedmiotów znacznie ułatwi nam trzymanie ich w ryzach. Systematyczne porządki to jedyna sprawdzona metoda późniejszej pracy w komfortowych warunkach.

 

Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .

Grafiki: pexels.com

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z portalu użytkownik wyraża na to zgodę.