Producent AM2 Agnieszka Mataśka

Opakowania kartonowe do produktów elektronicznych

telefon w pudełku

Telefon w pudełku kartonowym

Dziś produkty elektroniki użytkowej zdecydowanie różnią się od tych, które znamy z lat naszego dzieciństwa. Płaskie telewizory zastąpiły ich kineskopowe odbiorniki o dużych gabarytach, niewielkie laptopy wypierają komputery stacjonarne, a odkurzacze to coraz częściej płaskie roboty samojezdne, które bardziej przypominają zdalnie sterowaną zabawkę niż klasyczny model. Przeobrażenie kształtów i gabarytów samych urządzeń w zrozumiały sposób przenosi się na branżę opakowań kartonowych.

Opakowania z tektury falistej dominują w elektronice

Opakowania w sektorze elektroniki użytkowej możemy podzielić na dwa rodzaje: opakowania do urządzeń drobnych (jak telefony komórkowe i akcesoria) oraz opakowanie do urządzeń dużych (jak na przykład telewizory). Sektor ten wykorzystuje przede wszystkim opakowania z tektury falistej, a zgodnie z prognozami (Smithers Pira: The future of Global Markets for Corrugated Board Packaging) ta ilość będzie rosła w tempie 6% w skali roku przez najbliższe 5 lat. Tektura falista i karton to w skali globu aż 31% całkowitej ilości materiałów wykorzystywanych do produkcji opakowań we wszystkich segmentach branżowych.

Przyszłość opakowań

Przewiduje się, że w najbliższym czasie zostanie położony nacisk na redukcję kosztów zarówno w kwestii samego opakowania, jak i towarzyszących mu składników. Coraz częściej słyszy się także o wykorzystaniu opakowania pierwotnego jako wtórne, czy o takim przeprojektowaniu pudeł, by większa ich ilość zmieściła się na palecie. Kwestii optymalizacji poddawane są także faktyczne funkcjonalności opakowania.

Estetyka

Coraz istotniejszy staje się także wygląd opakowania, prognozuje się, że będzie on zyskiwał na znaczeniu z punktu widzenia marketingu i sprzedaży. Producenci elektroniki użytkowej dążą do tego by opakowanie spełniało ważną rolę we wspieraniu wizerunku marki.  Design oraz wygląd opakowania odgrywają coraz ważniejszą rolę pomagając klientom rozpoznawać i pamiętać marki w środowisku konkurencyjnym. Z tej perspektywy opakowanie staje się czymś znacznie istotniejszym niż tylko pudełkiem zawierającym produkt.

Przykład: Redesign opakowań przynosi oszczędności

Producent telewizorów LCD zmienił konstrukcję opakowań i uzyskał o 40% mniejsze zużycie materiałów do produkcji kartonów. Najważniejsze zmiany, które zostały wprowadzone objęły zmianę konstrukcji opakowania z poziomej na pionową. Oprócz obniżonego kosztu, nowa konstrukcja opakowania doprowadziła także do zwiększenia powierzchni dającej się zadrukować, a która może zostać wykorzystana jako narzędzie wizerunkowe. Zmianom nie towarzyszyły żadne niespodziewane koszty.

Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .

Grafiki: pexels.com

Exit mobile version