Producent AM2 Agnieszka Mataśka

Zwrot, czyli drugie życie opakowania

duże pudełko kartonowe

Z roku na rok rośnie świadomość ekologiczna ludzi na całym świecie, także w granicach naszego kraju. Troska o dobro naszej planety przekłada się w tak zwanym recyclingu, czyli chęci ponownego wykorzystania produktów lub materiałów teoretycznie już wykorzystanych. Jest to także pole do popisu dla producentów opakowań kartonowych, którzy mogą tworzyć pudełka umożliwiające ewentualny zwrot produktu do sprzedawcy.

Jak to zrobić? Edukować!

Podstawą wprowadzenia idei recyclingu opakowań w życie jest świadomość ludzi, że taka możliwość w ogóle istnieje. Firmy produkujące pudełka umożliwiające ponowne ich wykorzystanie powinny edukować konsumenta za pomocą czytelnej komunikacji na samym opakowaniu. Informacja o zwrotach powinna być prosta i umieszczona w widocznym miejscu. Ponadto sam wygląd pudełka powinien sugerować jego ponowne wykorzystanie poprzez obrazkowe instrukcje na klapach czy wewnątrz niego.

Cechy opakowania

Ponowne zamknięcie opakowania przede wszystkim nie powinno sprawiać problemu (podobnie jak jego złożenie w razie potrzeby). Konsumenci wolą płaskie pudełka niż toporne kwadratowe opakowania, które trudniej się trzyma i przenosi, dlatego najlepiej wyposażyć je w uchwyt. Aby opakowanie mogło mieć „drugie życie” jego konstrukcja i wygląd powinny zachęcać klientów do zatrzymania go i ponownego wykorzystania. To najtrudniejszy sprawdzian jakości. Pudełko oczywiście w dalszym ciągu powinno być na tyle wytrzymałe, by zabezpieczać produkt przed warunkami atmosferycznymi i transportowymi, a jednocześnie powinno być stosunkowo lekkie i małe.

Producenci dóbr i detaliści starają się unikać zakupu kosztownych opakowań produkowanych na małą skalę. Zamiast tego wolą wykorzystywać uniwersalne rozwiązania, które można wykorzystać w większej ilości produktów. Sprzedawcy Ci skłonni są by używać jak najmniejszych i jak najefektywniejszych opakowań – potrzebują rozwiązania idealnie dopasowanego do zamawianego produktu i zmniejszającego koszty naliczane przez firmy zewnętrzne. Wydaje się, że opakowania umożliwiające ich ponowne wykorzystanie idealnie wpasowują się w tę strategię.

Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .

Grafiki: pexels.com

Exit mobile version