Czym jest unboxing?
Unboxing przetłumaczony dosłownie z języka angielskiego to nic innego jak wyjmowanie z pudełka, odpakowywanie. W kontekście internetu nabiera on jednak dodatkowego znaczenia – jest to trend polegający na nagrywaniu filmów video przedstawiających odpakowywanie nowego produktu, w zdecydowanej większości przypadków – towarów zamówionych za pośrednictwem sieci. Po wykonaniu nagrania autor najczęściej zamieszcza swoje dzieło w serwisie YouTube. Pierwszy raz słowo unboxing zostało użyte na łamach tego serwisu w 2006 roku, chociaż już wcześniej pojawiały się tam materiały video tego rodzaju.
Nie tylko wyjmowanie z pudełka
Czemu mielibyśmy chcieć oglądać obcych ludzi, którzy wyjmują z opakowań swoje zakupy? Jak się okazuje – powodów może być kilka. Chyba najważniejszym jest możliwość obejrzenia produktu przed jego zakupem. Już nie na zdjęciach produktowych, czy oficjalnych materiałach reklamowych, tylko w warunkach domowych. Ponadto, oglądając taki materiał trochę udziela nam się entuzjazm towarzyszący odpakowywania nowych nabytków. Poza tym, lubimy pomarzyć, zobaczyć jak to jest posiadać upragniony przedmiot, na który w rzeczywistości nas nie stać. Ze względu na wysoką cenę i małą dostępność niewiele osób może sobie pozwolić na zegarek z najnowszego filmu z Jamesem Bondem, którego unboxing wygenerował przeszło 230 tysięcy obejrzeń.
Kartonowy biznes
Ilość wyników wyszukiwania dla hasła “Unboxing” na YouTube przekroczyła już 50 milionów, a najpopularniejsze z nich mają nawet 100 milionów obejrzeń. Takiego zjawiska po prostu nie można zignorować. Najpopularniejsi twórcy video typu unboxing twierdzą, że są się w stanie z tego utrzymać. Jak to możliwe? Dzięki reklamom, które są emitowane w obrębie serwisu YouTube. Twórcy mogą dołączyć do programu partnerskiego i udostępnić swoje materiały jako swojego rodzaju powierzchnię reklamową. Oczywiście, im więcej wyświetleń i subskrypcji kanału, tym wyższe zarobki.
Opakowanie produktu, to jeden z nielicznych materiałów marketingowych trafiający do absolutnie wszystkich klientów. Każda nowa rzecz jest zwykle w firmowym pudełku i ten, kto ją kupił, będzie musiał też ją rozpakować. Przy odpowiednim zaplanowaniu może to być więc niezmiernie interesująca forma przekazu treści, która dzięki unboxingowi dodatkowo jeszcze rozszerza swój zasięg.
Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .
Grafiki: pixabay.com