Producent AM2 Agnieszka Mataśka

Projekt opakowania

Projekt opakowania na wymiar

Każdy dobrze przygotowany projekt powinien opowiadać pewną historię – również (a może i przede wszystkim) projekt opakowania. Informacje umieszczone na opakowaniu powinny pomóc nam poznać lepiej produkt znajdujący się w środku, dowiedzieć się do czego służy, jak z niego skorzystać, dla kogo jest przeznaczony oraz przede wszystkim: czy powinniśmy się na niego skusić czy nie.

Przygotowanie do projektowania

Zanim projektant przystąpi do projektowania, musi przemyśleć kilka zagadnień dotyczących istoty produktu, jego nabywców oraz procesu zakupu. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste. „Co to za produkt?” nie jest pytaniem podchwytliwym – projektant musi doskonale wiedzieć, co sprzedaje – jakiej to jest wielkości, kształtu, z czego jest wykonane, aby dopasować opakowanie do potrzeb i wymagań produktu oraz producenta. Przygotowanie do projektowania pomoże ustalić, czy są jakieś logistyczne wymogi dotyczące pakowania tych określonych towarów. Na przykład, produkt delikatny będzie wymagał jak najbezpieczniejszego opakowania. Z kolei coś o dużych gabarytach lub o niestandardowych wymiarach może wymagać nieszablonowego rozwiązania do pakowania (kartonu na wymiar) zamiast gotowego pudełka zapewnianego przez większość dostawców i producentów opakowań.

Kto i jak kupuje?

Drugą kwestią jaką musi rozważyć projektant jest nabywca – to, kto kupuje dany towar. Niezwykle istotne jest prawidłowe targetowanie! To, czy produkt jest adresowany do dorosłych czy do dzieci, mężczyzn czy kobiet może mieć decydujące znaczenie w ostatecznym wyglądzie opakowania i sukcesie sprzedaży produktu. Nie bez znaczenia jest także sam proces zakupu – to jak ludzie kupują dany produkt, jakie są ich potrzeby w momencie nabycia oraz jak im ten proces ułatwić, także jest istotne. Dla przykładu: dobrze nam znane opakowanie papieru toaletowego nie zawsze miało uchwyt z jednej strony – dopiero zdolny projektant zauważył potrzebę ułatwienia procesu transportu tego dosyć sporego towaru i wyposażył opakowanie w tak zwane “ucho”.

Niezwykle ważne jest, aby rozważyć wyżej wymienione kwestie, jeszcze zanim się rozpocznie proces projektowania.

Jeśli szukasz ozdobnych kartonów skontaktuj się z nami lub wypełnij formularz .

Grafiki: unsplash.com

Exit mobile version